26 maj 2009

Det som hände . . .

På Bromma IF's hemsida kan vi läsa om vad som hände i söndags. Jag själv kommer inte ihåg mycket. Bara att jag ser Malin springa som en dåre och att jag grät som ett svin efteråt . . . VAD HÄNDE.
--------------------------------------------------------------------------
Bromma har Sveriges snabbaste 17-årsflickor.

Finalen på 4x100 meter för flickor 17 blev dramatisk. Mölndal var favorit efter försöken med de ständiga konkurrenterna Bromma och Hammarby som andrahandsfavoriter. Bromma sprang otroligt bra i försöken och hade den fina tiden 49.07. Så snabbt har laget aldrig sprungit förut.

Nu startade Anna som vanligt bra och hade en jättefin kurva och växeln till Elin satt som vanligt. Elin hade den tuffa andrasträckan där man brukar sätta sina bästa löpare. Men Elin var ovanligt adrenalinstinn till finalen och hade bra kontakt. Lisa gjorde även hon en bra kurva och när Malin fick pinnen efter sista växeln låg hon tvåa med Hammarby på tredje plats. Men Mölndal låg sex meter före och på läktaren var vi nöjde med en andra plats och att slå Hammarby.

Men efter trettio meters löpning hände något. Malin la in en högre växel. Nu startade hon en upphämtning som kommer att bli klassisk. Hon sträckte på kroppen och kom upp på tårna. Efter 80 meter hade hon hämtat in fyra av de sex meters försprång Mölndal hade. Och nu fattade vi ingenting - Malin ökade igen och gick förbi när det endast var en halvmeter kvar av loppet.

Bromma vann på tiden 48.89 och två minuter senare såg man fyra glada snyftande brommaflickor med varsin mobiltelefon tryckt till örat. Vilka de ringde? Ingen aning


-------------------------------------------------------------------------------------

Så ja, så såg det ut. Men jag kommer inte ihåg mycket. Jag är så stolt över oss och jag kommer aldrig att glömma när VI fick gå upp på pallen, högst upp till och med. Det var underbart.

Du kanske undrar HUR bra vi är.
Då kan jag bara säga: VI ÄR BÄÄÄST I SVERIGE!

4 kommentarer:

Jengan sa...

fyfan vad ni är bra! ni är fan bäst i sverige (av 17.åringar)!!! fan va bra DU är elin!

"Elin hade den tuffa andrasträckan där man brukar sätta sina BÄSTA LÖPARE"

<33

Penis sa...

tönt

Penis sa...

inte till dig Elin, det är alltså inte Elin som är tönten

Jengan sa...

elin är inte tönten, jag är tönten eller hur penis? du menar mig, Jengan som är gul och inte brun, eller hur penis? ;P ;)