3 november 2008

SJUKASTE?

Kom precis hem från den där utbildningen. Ska (kanske) ut och träna snart. Men jag får se. Skulle vara så himla skönt att bara ta ett fotbad eller något i den stilen. Nej men Gud! Det måste jag göra! Åh! Det ska bli skönt. Efter vad jag har varit med om idag i alla fall.

Min ''resa'' dit gick ju bra. Det var inte så himla svårt som jag trodde. Tur att jag skrev ned adressen på handleden i alla fall. Jag och Johanna hade lite svårt att hitta varandra bara, men det kommer jag till senare. Men i alla fall. Jag tog ju bussen som skulle gå 16.11. Men som kom vid 16.13. Ekeröbussar<3<3 Några hållplatser hoppade det på en mamma med sitt barn. Jag säger bara en sak (flera): DET VAR TA MIG TUSAN DEN SÖTASTE UNGE JAG NÅGONSIN SETT! Hon, som det tydligen var, var bara 3 månader. Eller som jag uppfattade det i hennes samtal. Men jag gissar att hon, bebisen, var kanske 2 månader eller kanske 3 i och för sig. Men åter till saken. Denna lilla krabat var så gudomligt söt! SHIT! I Brommaplan köpte jag en banan och missade tunnelbanan. NEJ, fel det var TVÅ bananer och jag missade tunnelbanan. Jag gick lugnt upp för trappan eftersom att jag hade gott om tid, kanske 3 minuter eller så. När jag kom upp var det bara 1 minut kvar så jag måste alltså ha gått LÅÅÅNGSAMT, eller bara i ''Matildatakt''.

När jag äntligen kom upp på perrongen så gick jag typ så att jag skulle komma i mittenvagenen. Två killar satt på en bänk och snacka. När jag gick förbi sa den ena typ: ''Tja!'' Elin: ''Euhmm.. Hej?'' Sen kom tunnelbanan och jag satte mig på en tom fyra. Killarna som suttit på bänken gick också på. Åt andra hållet i vagen. Men efter typ 3 sekunder vände de sig om och så satte de sig vid mig och ja.
Kille1: Vad händer då?
Elin: Ehm.. Jag är på väg till ett ''möte''
Kille2: Vad för ett möte?
Elin: Abasadörgrej typ
Kille1: Ambasadör för vad?
Elin: JENSEN gymnasium
Kille2: Aaah, känner du eller vet vem Rebecka blabla.. (minns ej efternamnet) är?
Elin: neeeaajjj.. Nej det gör jag inte
Sen går det ett tag med lite dösnack, om inget typ. Kille nummer 1 som sitter framför mig verkar desperat och allmänt flummig. Han tror bland annat att jag går i trean (*stolt*). Blir förvånad när jag säger ettan. Haha. Sen säger de att de jan fixa in mig på La Isla. Att vi skulle ta några salsa kurser och sen gå dit och ta några drinkar och dansa loss. Jag sa att jag skulle tänka på saken.
*tystnad råder*
Kille1: Men skulle du banga på en ÖL med mig någon dag då?
Elin: Mihiii.. Ehhm? Jag vet inte. Kanske inte
Kille1: Men en fika då? (a)
Elin: Haha, visst...
Sen snackar vi vidare och han fick mitt nummer. Men jag tror att jag skrev fel nummer. HAHAH, syyyyn, för mig alltså!

Sen hoppade de av vid Rådmansgatan och jag satt kvar och garvade åt allt. Folk måste trott att han var en psyk. Eller nåt. Jag hoppade i alla fall av vid Tcentralen. Ringde Johanna (joojjo, haha). När jag väntar på att hos ska svara så får jag syn på en ''varelse'' som gick ''Leifaren'', inklädd i folieliknande med en plansh på fladdemöss på. Han hade även gulgtights och det var täckrt med folie över ögon och näsa. Det enda man såg var lite av munnen. WERDO? haha ööh? Jag och Johanna träffades i alla fall och gick på denna grej.

Vi fick sällskap hem av Gösta (även kallad Markus) och vi fick finna oss i att lyssna på hans ''underbara kvinna''. Haha, nu har jag skrivit sjuuuukt mycket i alla fall.

Ha en UNDERBAR kväll. För det var Markus ''kvinna'' i alla fall. Haha
<3

Inga kommentarer: