24 november 2009

Taggad som tuuuuuusan!

Jag har länge velat göra dreads. Det är så jävla snyggt! Jag har försökt att komma på både fördelar och nackdelar med det. Men jag vet fortfarande inte vad jag vill.. Majoriteten av alla som jag har frågat har sagt JA till att dreada mitt hår..

Nackdelar
  • jobbigt att tvätta
  • jobbigt att ta bort
  • blir slitet efteråt
  • är blött ett dygn efter att man duschat
  • fult i början
  • man ser ut som en lebb (?)
Fördelar
  • jävligt snyggt (!!)
  • skulle passa mig och min stil
  • vill prova något nytt (för en gångs skull)
  • man kan sätta pärlor i håret
  • slipper morgonfrillan
  • jag skulle passa i det
  • skön kudde om man inte har någon
  • kan ha fina frisyrer


Okej, jag vet inte vad som väger över vad.. Men jag vet att jag verkligen älskar dreads och att jag kommer att passa i det. Om inte annat så får jag väl snagga mig då? haha. Nejrå. Ni som har det som argument (att man måste raka av sig håret efter) ni har så fel!! Man kan faktiskt borsta ut det.. bara att det blir jätteslitet efter. Men det går ju att fixa till. Man har ju i alla fall hår på huvudet. Och om jag skulle behöva raka av mig det så får jag skylla mig själv. Då har jag ju i alla fall testat på alla olika frisyrer. :)

Det finns ett annat alternativ som det mera lutar åt. Tror att jag är för feg för att göra "the real ones" ännu. Men man kan göra med löshår, faktiskt. Alltså fläta in färdiga dreads i håret. Snuggt det med och håret tar inte lika stor skada av det. Syntetdreadsen kan man ha i ungefär tre månader och jag tror det kan räcka för att jag ska kunna bestämma mig för vad jag vill ha för frilla..

Men som sagt vet jag inte än.. Saker som : "åhnej?! ska jag ha det när jag tar studenten?" Skiter jag i faktiskt. Om jag passar i det är det jag helt enkelt. Man lever bara en gång och jag tycker att man borde göra det man känner för. Skit i framtiden och kör bara på för fan! För en gångs skull. Så det tänker jag göra jag med!

Inga kommentarer: